BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du stå i spidsen for en forandringsparat og forventningsfuld medarbejdergruppe som efterlyser lederskab, en fælles retning og plads til indflydelse og medbestemmelse?
Så læs mere her:
Om centret:
Hotherhavens Plejecenter er beliggende i Hårlev, tæt på offentlig transport, et indkøbscenter, og kun ca. 15 minutters transport fra Køge Bymidte. Plejecenteret har 2 dagcentre, en enhed med 31 almene plejeboliger og en enhed med 35 boliger for borgere med demenssygdom. Ud over skønne faciliteter i ét plan, og den nære adgang til dagligdags bekvemmeligheder, er Hotherhavens Plejecenter også et sted med gode udearealer og mulighed for fællesarrangementer. Udearealerne bliver ofte brugt til leg af børnehaver og dagplejere, hvilket bidrager til en positiv dynamik, liv og interaktion på tværs af generationer. Plejecentret har en bred forankring i lokalområdet hvor frivillige byder sig til og deltager med eks. "gå-aftaler", et aktivt erhvervsliv som engagerer sig og bidrager med støtte til aktiviteter og liv.
Om opgaven:
Du får ansvaret for økonomien, driften og ledelsen af den almene plejeenhed og tilhørende dagcentret som tilsammen har ca. 40 medarbejdere fordelt på 3 vagtlag samt 1 fagkoordinator. Du kommer til en organisation i forandring og bevægelse. En hverdag hvor samarbejdet, kulturen, sygefraværet og trivslen er på dagsordenen, og hvor du som leder skal gå forrest i udviklingen af både fællesskabet, fagligheden og i arbejdet med livskvaliteten for beboerne frem for alt. Der er en stærk vilje og en fælles tro på fremtiden hos personalet, som giver dig gode muligheder for at realisere et endnu uudnyttet potentiale. Et potentiale for både faglig udvikling, et styrket fællesskab på tværs og for sammenhængskraften vagtlagene imellem. Der er faglige kompetencer til stede, medarbejdere som arbejder med personcentreret omsorg, initiativ og handlekraft der søger gode rammer for udfoldelse, et personale med godt humør og en arbejdsplads der giver rig mulighed for indflydelse. Du skal som kulturbærer, spillende træner og fagligt fyrtårn skabe fælles kultur, fremdrift og resultater sammen med en organisation der gerne vil ledes og som ser frem til din tiltrædelse.
Om kommunen og organisationen:
I Stevns kommune bliver du del af et lederfællesskab hvor nærhed og evnen til at arbejde tæt sammen er afgørende. Man smider kort sagt hvad man har i hænderne, når ens kollega har brug for hjælp, og der er flere at række ud til. Du refererer direkte til lederen af kommunens 5 plejecentre og indgår i et bredt funderet ledelsesteam med de 6 øvrige ledere på tværs af kommunen. Du har et særlig tæt samarbejde med lederen fra demenscentret på Hotherhaven hvor bl.a. samarbejdet om et fælles bruger- pårørenderåd og udviklingen og udnyttelsen af de fælles have arealer og udeområder drøftes og planlægges.
Stevns kommune er
Du får:
- En spændende stilling i en organisation med ambitioner for den fremtidige udvikling
- Et plejecenter med faglighed tilstede, hvor der er sygeplejersker ansat og der er tilknyttet demenskonsulent diætist og farmakonom.
- Medarbejdere med engagement, motivation og lysten til at udvikle sig sammen
- Et ledelsesteam omkring dig hvor synergi og lysten til, og erfaringen med, at bruge hinanden er til stede
Du har:
- En sundhedsfaglig uddannelse gerne med indsigt og erfaring fra primær sektor
- Ballast og erfaring som leder gerne suppleret med diplomuddannelse i ledelse
- En naturlig autoritet samt positiv erfaring med at lede forandringsprocesser
Vi afholder samtaler henholdsvis d. 17. samt 22. april og fristen for modtagelse af ansøgninger er senest d. 8. april
Der udarbejdes, inden sidste samtalerunde, en danskudviklet personanalyse som du modtager en dybdegående personlig feedback på før 2. samtale.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Stevns Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
HumanAssist, Skinderskovvej, 2730 Herlev
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 08-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6015514